Hållbarhetsfokus hos Åhléns

Just nu fokus på hållbarhet med hållbart mode hos Åhlens.

Just nu fokus på hållbarhet med hållbart mode hos Åhlens.

Enligt en undersökning gjord av Svensk Handel 2013 lägger hälften av alla kunder mer pengar på ekologiskt idag än för ett år sedan. Kunderna önskar att företag ska jobba med miljöfrågor, ta ett större socialt ansvar och erbjuda ett större utbud av hållbara varor.

Ekologisk frukost när Åhléns bjöd in till pressträff.

Ekologisk frukost när Åhléns bjöd in till pressträff.

När Åhléns bjöd in till en ekologisk pressfrukost med hållbarhetsfokus tackade jag ja direkt. Det är spännande att se hur de, som en av de större aktörerna, jobbar för för  att skapa en hållbar handel där omsorgen för människor och miljö ligger i fokus.

Möten med nya spännande människor.

Möten med nya spännande människor.

När jag shoppar med mina kunder upplever jag att det finns en önskan att gå från slit och släng. Det är inte många som frågar mig om miljöpolicys hos butikerna vi besöker men det finns ett tydligare krav på att kläderna ska ha en högre kvalitet än tidigare.

Vad har du för tankar om hållbarhet? 

 

  1. Jag tänker att det är den enda vägen vi har att gå och att det är på tiden att den blir en varaktig trend. Vi vill ju lämna efter oss en värld som våra barn kan leva i. Då känns hållbarhetstanken självklar. Från slit och släng till Slit, vårda och återvinn är det givet att gå.

  2. Ett viktigt initiativ av Åhléns! Att vara konsument är ibland svårt, producenter och säljare som tar ansvar bör prisas och rosas!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..