Kom igång med träningen tillsammans med stilexperten

Låt oss komma igång med motionen tillsammans!

Låt oss komma igång med motionen tillsammans! Bild från min Instagram. 

Kommer ni ihåg att jag frågade om vi, efter semestern, skulle komma igång tillsammans? Nu kan jag berätta att jag har börjat! Idag var jag på 4 km skogspromenad i lugn och stadigt takt. Kände mig urstark. Visserligen bultar huvudet värre än någonsin just nu men det är nog bara chocken tror jag.

Är det någon av er läsare som har gjort någon typ av motion i veckan? Något som ni är extra stolta över? Ni kommer ju ihåg att här är det ingen tävling vem som är ”hurtigast”. Här gäller det bara att göra något och alla får lov att ”skryta” i kommentarsfältet. Alla hjälps vi åt att hurra!

Så hur har det gått i veckan? Och vad ska ni göra i veckan som kommer? 

Jag satsar på att ta mig ut på promenad (med träningskläder på) tre gånger den kommande veckan.

  1. Bra jobbat. Hunden med gissar jag 😉
    Cyklade idag igen, senast i fredags, och avslutade med lite styrketräning när jag kom hem. Hoppas kunna cykla och styrketräna varannan dag kommande vecka. Två veckor kvar till Sundstrampet….

    1. Grymt bra jobbat Lotta – hejja hejja!! Ja, nu börjar det dra ihop sig. Jag har sett att det är många som är anmälda till loppet. Hoppas att det blir bra väder. Kram

  2. Jag sprang Midnattsloppet i Sthlm i går. Absolut ingen supertid men jag gjorde det och vill gärna vara med nästa år igen. Tacksam att jag har en kropp som tar mig runt (mestadels springandes)1 mil 🙂

    1. Eller hur?! Tiden spelar ju mindre roll. Det är ju just det att man springer/lunkar/joggar en mil som är så imponerande. Tjohoo så bra du är. Grattis! Kram

    1. Härligt, härligt! Den promenaden hade jag gärna också varit med på Eva. Nytta med nöje. Hejja dig! Kram

    1. Låter ju kanon, mysigt att gå med en väninna. Har aldrig testat stavar men det sägs ju att det känns i hela kroppen. Tummen upp!!

  3. Mitt gym gick i konkurs och stängde för ett par veckor sedan…grrr! Som tur är så har vi blivit ett glatt träningsgäng som håller ihop. Med skog, musik, matta och hantlar – ja då kan man träna i alla fall! Vi springer/powerwalk och sen kör vi styrkepass tillsammans. Jag satsar alltid på 6 dagar i veckan men oftast slutar det på 5 dagar.
    Med hösten som nalkas så är det tyvärr snart dags att hitta nytt ställe att träna på men oj vad skönt det är att träna ute i det fria!

    1. Wow, vilken energi ni måste få i gänget. Så skulle jag också vilja ha det!! Håller tummarna för att du snart hittar ett nytt gym men till dess – njut av en underbar höst och gympa loss!! 🙂 Kram

  4. Kom igång i måndags igen när jag började jobba efter semestern. Nu sköts kosten framför allt, träningen som är promenader eller cykling blir det 3-5 ggr i veckan, och lättare sjukgymnastik blir det 2 ggr om dagen. Härligt att vara igång igen 🙂

    1. Det är ju strålande och att du dessutom tar tag i kosten. Det imponerar stort tycker jag. Keep up the good work! Kram

  5. Hej,
    Tack för en härlig blogg! Jag födde en son i februari och gick då upp 25 kg i vikt. Nu har jag 2 kg kvar till målvikten efter sund kost och många promenader och sköna pass. Jublar inombords av lycka att jag snart är i mål!
    /Jenny

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..